Wij Soesterkwartier – ontmoeten en spelen doen we samen!

Van wie en voor wie

  • Van wie: Oudervereniging van Daltonschool De Magneet
  • Voor wie: Kinderen van de school en kinderen uit de buurt

Wat

Wij Soesterkwartier‘: ontmoeten en spelen doen we samen!

We ontwikkelen aan de Maasstraat een unieke speelplek in 2 fasen voor alle kinderen en volwassenen van het Soesterkwartier. Het is in die zin een meerwaarde voor de wijk. De buurtspeelplaats heeft functies die direct bijdragen aan de 2 genoemde doelen in het wijkplan.​

Saamhorigheid: samen spelen, ruimte voor volwassenen, in contact zijn van diverse wijkbewoners en doelgroepen. We hebben een gezamenlijk belang: gezond buitenspelen, veilig spelen en elkaar leren kennen. Ook de driehoek scholen- ouders- wijk wordt versterkt.​

De buurtspeelplaats is geschikt voor kleine kinderen, jongeren en volwassenen. Het is een ontmoetingsplek en een veilige speel- beweegomgeving die ook gebruikt gaat worden voor ABC activiteiten.​

Wij vragen een bijdrage voor de bouw van fase 2 van de buurtspeelplaats.  

Waar

Daltonschool De Magneet, Maasstraat

Waarom

  • Saamhorigheid: Samen dingen doen in eigen buurt, daar gaat het om. Met elkaar zorgen we voor een prettig klimaat waarin het voor iedereen mogelijk en aantrekkelijk is om mee te doen, met toegankelijke en laagdrempelige activiteiten
  • Voorzieningen:  Voorzieningen maken de wijk leefbaar. We streven naar: Voldoende ontmoetingsruimten voor iedereen, gepland en ongepland.
    • Voldoende groen in en om de wijk.
    • Voldoende speel- en hanggelegenheden voor kinderen en jongeren.
    • Een bruisend en prettig Hart van de wijk, waar verbindingen ontstaan en worden versterkt.
    • Betere zelfredzaamheid door passende mobiliteitsvoorzieningen. Samen sterk en slim! We zijn ons bewust van deze kracht, waarmee wij het goede willen behouden en samen werken aan uitbreiding van voorzieningen.  

Wanneer

2020-2021

Status van dit project: Afgerond

Meer informatie:


Terug naar Eigenwijkse Projecten


voorblad1-linkeconomischekaart1-link